وزیر علوم با اشاره به نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر درخواست اصلاح سقف جذب اعضای هیئت‌علمی به ۴۵ سال در آیین نامه جدید از اصلاحیه این بند خبرداد.

دستور وزیر علوم درباره اصلاح سقف سنی جذب هیئت علمی

محمد علی زلفی گل در یکی از شبکه های اجتماعی با انتشار نامه حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اصلاح سقف سنی اعضای هیئت علمی به ۴۵ سال در آیین نامه جدید استخدامی اعضای هیئت علمی، از دکتر محمد سلیمانی، قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم درخواست کرد که هرچه سریع تر با توجه به نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به اصلاحیه بند مذکور در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی اقدام کنند.

نامه حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزیر علوم به شرح زیر است :

ضمن تشکر از اصلاح و بروزرسانی آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی، طبق بررسی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بند (س) ماده ۴ آیین‌نامه مذکور سقف سنی جذب اعضای هیئت علمی ۴۰ سال در نظر گرفته شده‌است درحالی‌که در مصوبه ۲۹۲ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی در سال ۱۴۰۱ سقف سنی جذب اعضای هیئت‌علمی ۴۵ است و در سال ۱۴۰۳ نیز در اجرای قانون جوانی جمعیت در این هیئت مصوب شد به‌ازای هر فرزند یک‌سال به سقف سنی مذکور افزوده گردد.

با عنایت به ضرورت های ملاک عمل در تعیین سقف سنی ۴۵ سال و همچنین حاکم بودن مصوبات هیئت عالی جذب بر مقررات جذب اعضای هیئت علمی و به‌منظور رفع تناقض این دو تصمیم و پرهیز از سردرگمی داوطلبان جذب هیئت علمی موجب امتنان است برای اصلاح سقف سنی مجاز در آیین‌نامه جدید استخدامی اعضای هیئت علمی به ۴۵ سال دستور لازم صادر فرمایید.

گفتنی است بر اساس آیین نامه جدید استخدامی اعضای هیئت علمی؛ دارا بودن حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ۴۰ سال تمام و برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته همنام در سایر دانشگاه‌ها ۳۵ سال تمام اعلام شده است.

درحالی سن جذب اعضای هیئت علمی ۴۰ سال عنوان شده است که هیئت‌عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دویست و نود و دومین جلسه هیئت عالی جذب در سال ۱۴۰۱، افزایش سن عضویت هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به ۴۵ سال مصوب کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.